1
July
2024

PIMM op bezoek bij: Treatments® 🧼

Deze maand waren we op bezoek bijéén van onze gewaardeerde leveranciers: Treatments®.

Het verhaal van Treatments® start20 jaar geleden bij een ondernemers echtpaar, wat zelf graag een bezoekje aan de wellness bracht. Het echtpaar besloot massageolie te produceren voor de wellness industrie. Dit groeide uit tot een toonaangevend bedrijf binnen de wellness branche.

 

Tien jaar later bedacht hun zoon Mitchel, die deze ondernemende instelling van zijn ouders heeft mee gekregen: "Waarom zouden mensen alleen bij Wellness Centra van onze producten kunnen genieten?" Dit resulteerde in een prachtig cosmetica merk mét zelfs een eigen winkel. Vanaf dit moment zorgt Treatments® voor een dagelijkse portie wellness ervaring bij mensen thuis!

 

Wie ben je en wat is jouw rol binnen Treatments®?

Glenn: ‘’Mijn naam is Glenn, ik werk sinds 2018 als Commercieel Manager bij Treatments®. Ik ben verantwoordelijk voor de sales, deels verantwoordelijk voor de inkoop, maar ik heb ook heel nauw contact met de mensen op het kantoor.”

 

Hoe ben je bij Treatments® terecht gekomen?

Glenn: ‘’Voorheen werkte ik bij een leverancier in Bleiswijk. Zo kwam ik een aantal jaar geleden met Mitchel zijn ouders in contact. Zij belden mij met een vraag over verpakkingen. Uiteindelijk ben ik 11 jaar hun leverancier én contactpersoon geweest. Op een gegeven moment wilde zij de stap naar het nieuwe business idee Treatments® zetten. Hier hebben ze mij toen voor benaderd. Ik heb hier wel even over moeten nadenken, want dit zou wel een grote carrière switch worden. Ik zag en zie nog steeds vele uitdagingen en mogelijkheden in dit bedrijf, dag in dag uit. Dit triggerde mij enorm, want dit soort uitdagingen heb ik nodig.’’

 

Liza: ‘’mijn naam is Liza. Ik werk pas twee maanden bij Treatments® als Grafisch Vormgever. Maar ik heb mij nog nooit zo snel ergens thuis gevoeld. Het is een heel warm bedrijf en je merkt dat er de typische fijne sfeer van een familiebedrijf hangt!’’

 

Je kunt eigenlijk wel stellen dat het nog altijd aanvoelt als een familie?

Liza: ‘’Jazeker. Je bent met z’n allen hard aan het werk en daarmee ook extra trots op wat je neerzet met elkaar. We staan heel erg voor die persoonlijke touch, een beleving geven en communiceren waar we voor staan.’’

 

Hoe is Treatments® ontstaan? Vanuit welke drijfveer?

Glenn: “Twintig jaar geleden hebbende ouders van Mitchel een bedrijf gestart in de verkoop van massage olie, dit groeide uit tot een grote, succesvolle onderneming. Het stel kreeg een tweeling: een jongen en een meisje. Beiden zijn werkzaam in het bedrijf, maar zoon Mitchel ziet veel meer mogelijkheden. Tien jaar geleden start hij met het opzetten van meerdere cosmeticalijnen, waaronder Treatments®. Door zijn connecties vanuit het familiebedrijf en zijn vernieuwende ideeën, mag hij gerenommeerde Wellness Centra, zoals: Elysium, Veluwse Bron en Thermen Holiday tot zijn eerste klanten rekenen. Al vanaf het eerste moment doen we bij Treatments® alles zelf: van het bedenken van de recepten tot het plakken van de labels. Alles gebeurt vanuit ons productie centrum in Dordrecht. Het leuke daaraan is dat het hele bedrijf betrokken wordt bij het ontwikkelen van nieuwe producten en lijnen. Het is heel enerverend om daar onderdeel van te zijn.”

 

Tegenslag

Glenn: ‘’We hebben wat tegenslagen gehad, want we hadden onze prachtige eigen winkel in het centrum van Arnhem, 3 verdiepingen hoog. Dat is twee jaar geleden volledig afgebrand door een kortsluiting. Je zag de droom op dat moment letterlijk in vlammen opgaan. Het was pure onmacht en we moesten met elkaar kijken naar oplossingen.‘’

 

Hebben jullie er daarna bewust voor gekozen om geen winkel meer op te starten?

Glenn: ‘’Na deze tegenslag moesten we echt wel even met elkaar gaan kijken hoe we onze targets zouden gaan behalen. Inmiddels hebben we daar nu een mooie samenwerking met onze partners voor. Op dit moment hebben wij zo’n 500 tot 540 verkooppunten waar onze producten te verkrijgen zijn, maar voorlopig willen we geen eigen winkel.’’

 

Samenwerking met Pimm

Kun je mij vertellen hoe de samenwerking tussen Treatments® en Pimm tot stand is gekomen?

Glenn: ‘’3 jaar geleden zijn wij gebeld door Pimm Solutions. Pimm was opzoek naar bedankjes voor hun klanten. De vraag was of wij daar geschikte producten voor hadden. Nou dat hadden we wel. Uiteindelijk hebben we pakketten samengesteld vanuit onze huidige geurlijnen, dat zijn er zeven, maar deze vond ik eigenlijk iets te algemeen. Bij een partij als Pimm moest er veel meer mogelijk zijn, met name op gebied van persoonlijke gifts. Zo is onze quotes ontstaat, zodat we meer kunnen inspelen op de persoonlijke touch.’’

 

Hoe zou je de samenwerking met Pimm omschrijven?

Glenn: ‘’We werken nu ongeveer 3jaar samen met Pimm. Sinds ik contact met Lisa heb, jullie Category Manager, worden dingen steeds meer voor mij duidelijk. Jullie hebben grote klanten, voor hen wordt een cadeaushop gebouwd en vanuit die cadeaushop willen werkgevers hun werknemers bijvoorbeeld een bedankje sturen of een hart onder de riem steken. Daar passen wij als Treatments® natuurlijk heel goed bij!

 

Wat vind je van de samenwerking met Pimm?

Glenn: ‘’Super goed, maar ik ben nooit tevreden dus het kan altijd beter, haha! Het contact met Pimm verloopt soepel, zeker nu Lisa ons vaste aanspreekpunt is! Dat zorgt ervoor dat we makkelijk kunnen schakelen. We zien nu ook aanvragen binnenkomen voorreserveringen. Dat is superleuk! Sinds kort hebben we ook een nieuw pakket samengesteld samen met Pimm: een huispakket met een grote XL kaars, een parfum voor het interieur en twee sauna vouchers voor de desbetreffende wellnesscentra. Zo kan je écht het wellness gevoel aan iemand overbrengen.’’

 

Benieuwd naar wat er nog meer te vinden is in ons assortiment? Bekijk de Zakelijke attenties shop!

download hier →

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
PIMM op bezoek bij:Multi Flora! 🌸
lees verder    →
Deze geefmomenten komen er aan!
Zie hier welke Geefmomenten op de planning staan!
lees verder    →
Ben jij dit jaar het haasje om een paasattentie voor jouw collega's te kiezen?
Doe hier je inspiratie op voor een feestelijk Pasen!
lees verder    →
Een goed attentiebeleid, waar moet je beginnen?
Myrthe, Customer Success Manager bij Pimm®, vertelt jou wat een attentiebeleid is en waarom deze zo belangrijk is voor jouw organisatie.
lees verder    →
Werkkostenregeling (WKR) 2024: Hoe gebruik je het?
Hoe werkt het en waar moet je rekening mee houden? Wij leggen het je kort en krachtig uit!
lees verder    →
Het aantal leveranciers verminderen in 3 stappen
in 3 stappen.
lees verder    →