Op 1 maart is het Nationale Complimentendag. Een dag waarop het geven van complimenten en een oprechte waardering centraal staat. Uiteraard is dit het gehele jaar door belangrijk, dus goed om weer extra onder de aandacht te brengen. Hoe laat jij zien dat je om je medewerkers geeft en dat je blij hen bent?
Het is een klein gebaar, maar zo'n complimentje doet zóveel met iemand. Lees hieronder wat een complimentje allemaal teweeg brengt bij zowel de gever als ontvanger :)
1. Het versterkt de onderlinge band. Door te laten zien dat je waardering hebt voor het harde werk en de bijdrage van je medewerkers, versterk je de band tussen werkgever en werknemer.
2. Het verhoogt de motivatie en het zelfvertrouwen. Als collega's weten dat hun inspanningen opgemerkt en gewaardeerd worden, voelen ze zich meer gemotiveerd en zelfverzekerd om verder te gaan met het goede werk.
3. Het creëert een positieve werkomgeving. Een werkomgeving waarin mensen elkaar waarderen en complimenteren, is een positieve en aangename omgeving waar iedereen zich prettig voelt.
4. Het verbetert de communicatie. Door open en oprechte communicatie over waardering en complimenten te hebben, kun je beter begrijpen wat elkaar drijft en waar behoeften liggen.
"Je hebt dit goed gedaan, dank voor je inzet!" Het geven van complimenten maakt mensen blij en zorgt voor een positieve werksfeer. Schrijf het op een wenskaartje, loop eens bij ze langs of stuur ze eens een bloemetje op om ze te bedanken.
De Pimm® cadeaushop helpt grote organisaties met het centraal inkopen van alle wenskaarten, bloemen of andere zakelijke attenties. Handig, want zo heb je niet meer tientallen bonnetjes, hoef je niks meer voor te schieten en heb je één centraal aanspreekpunt voor al je vragen.