2
July
2020

Blijk van waardering voor de medewerkers van Gemeente Rotterdam

Wegens de maatregelen getroffen rondom de uitbraak van COVID-19 werken velen van ons thuis, zo ook bij de gemeente Rotterdam. Om hun medewerkers een steuntje in de rug te geven en te laten zien dat ze in deze hectische en onzekere tijd er niet alleen voor staan, heeft de gemeente Rotterdam binnen no-time een mooi initiatief uitgerold, namelijk de Samen Sterker Attentieshop. Een cadeaushop waar de medewerkers van de gemeente Rotterdam zelf een attentie konden kiezen. Voor henzelf, familie, de buurvrouw of een ander die zij een hart onder de riem wilden steken. Met natuurlijk de keuze uit attenties afkomstig van Rotterdamse ondernemers. Zowel een hart onder de riem voor de medewerker als voor de lokale ondernemer!

Wij interviewden Mieke van Veen, projectleider van de Samen Sterker Attentie actie, medewerkers ofwel gelukkige ontvangers van een attentie en Dick Schumacher, eigenaar van De Weypoort, één van de Rotterdamse leveranciers.

Mieke van Veen is de projectleider van de Samen Sterker Attentie actie, in samenwerking met een aantal collega’s heeft zij de actie bedacht en het project begeleid. En met succes!

Waar is het idee voor de Samen Sterker Attentieshop ontstaan?

Mieke: ‘In samenwerking met een aantal collega’s van diverse disciplines is deze actie bedacht, vanuit een idee van de concerndirectie om de medewerkers van gemeente Rotterdam te ondersteunen in deze moeilijke en bijzondere tijd. In eerste instantie met een paaskaart met bemoedigende woorden, maar daarna ook in de vorm van een attentie, die iedere medewerker in dienst van de gemeente Rotterdam zelf naar eigen inzicht kon kiezen.’

Waarom is er gekozen voor een attentieshop waar medewerkers zelf een attentie

konden kiezen?

Mieke: ‘Niet iedereen bij de gemeente Rotterdam zit in dezelfde situatie. Niet iedereen zit thuis, sommige zijn bijvoorbeeld op locatie aan het werk in vitale functies. De één wil de attentie graag besteden aan een familielid, de ander aan de kinderen. Via de Samen Sterker Attentieshop heeft iedereen zelf een passende attentie kunnen kiezen. Daarnaast is er op deze manier de mogelijkheid gecreëerd om meerdere Rotterdamse ondernemers te steunen, wat heel fijn is.’

Met de Samen Sterker Attentieshop wordt zowel de medewerker als de lokale ondernemer ondersteund. Wat vonden jullie hierin belangrijk?

Mieke: ‘Natuurlijk willen wij als gemeente de lokale ondernemer steunen, vooral nu. Wel hebben we gekeken naar in hoeverre een ondernemer maatschappelijk verantwoord en duurzaam bezig is, want ook dit is belangrijk voor ons. En daarbij zochten we natuurlijk naar echt Rotterdams.’

Kun je ook iets vertellen over de reacties van de medewerkers?

Mieke: ‘De Samen Sterker Attentieshop kwam voor velen uit het niets, na de paaskaart – die al heel goed werd ontvangen – hadden ze niet verwacht ook op deze manier te worden gesteund. We hebben dan ook ontzettend veel leuke reacties gekregen. De medewerkers voelen zich mede door deze actie echt gezien en gesteund. Natuurlijk ook door de persoonlijke kaart bij de attentie, ondertekend door burgemeester Aboutaleb en gemeentesecretaris Vincent Roozen.

"De medewerkers voelen zich mede door deze actie echt gezien en gesteund."

Ook vroegen wij aan twee medewerkers van de Gemeente Rotterdam hoe zij het initiatief van hun werkgever hebben ervaren. We spraken met Bedriye, Projectmedewerkster PMB Stedelijke Inrichting en met Theo, adviseur CHV Huisvesting.   

Wat vind jij van de Samen Sterker actie?

Bedriye: ‘Ik vind het een superleuk initiatief. Door middel van dit kleinigheidje voel je je toch gewaardeerd, wat belangrijk is in deze tijd. Daarnaast vond ik het een goed initiatief dat de gemeente op deze manier ook een aantal Rotterdamse ondernemers steunt.’

Theo: ‘Ik heb het ervaren als een leuke manier van aandacht waarbij het duidelijk wordt dat de werkgever zich bewust is van de bijzondere situatie, die soms best wat moeite kost.’

Hoe vond je het dat je de attentie zelf hebt kunnen kiezen?

Bedriye: ‘Heel leuk. Zo heeft iedereen iets kunnen kiezen waar hij/zij plezier van kan hebben.’

Theo: ‘Een goede manier van een presentje weggeven, want je kunt op deze manier zelf kiezen wat je leuk vindt en gebruikt. In plaats van dat je iets toegestuurd krijgt wat misschien wel in de kast verdwijnt.’

"Je kunt op deze manier zelf kiezen wat je leuk vindt en gebruikt"

Dick Schumacher, eigenaar van De Weypoort heeft al meer dan 34 jaar een kleine kaasspeciaalzaak met een grote naam. Vijfmaal is hij bekroond met het Gouden Kaasmes, kwaliteit staat bij Dick dus hoog in het vaandel. Wij zijn dan ook ontzettend blij dat hij één van de leveranciers is in de Samen Sterker Attentieshop.

Wat vind jij, als leverancier, van het initiatief van gemeente Rotterdam?

Dick: ‘Ik vind het echt top. In deze tijd van het jaar, met alle gekkigheid, konden we zeker in het begin best wat omzet gebruiken. Het heeft daarnaast ook gediend als stimulans voor andere bedrijven, die het initiatief hebben opgepikt en ook graag iets voor hun medewerkers willen doen. Wij hebben een aantal pakketten aangeboden via de cadeaushop, oftewel: voor ieder wat wils. Zo hadden we een wat luxer pakket met port, kaas en nootjes, een pakket met Rotterdamse biertjes maar ook een alcoholvrij pakket.’

Heb jij zelf nog leuke reacties ontvangen van de medewerkers?

Dick: ‘Zeker, we hebben tientallen reacties gehad van medewerkers die ook in mijn eigen winkel kwamen vertellen hoe blij ze waren met het pakket. Oftewel, ook als leverancier een erg mooi initiatief om aan mee te doen!’

"Ook als leverancier een erg mooi initiatief om aan mee te doen"

Gemeente Rotterdam heeft in samenwerking met Pimm® Solutions de Samen Sterker Attentieshop vormgegeven. Benieuwd wat er mogelijk is voor jouw organisatie? Neem dan eens contact met ons op.

Neem contact op>

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
‘Ons doel was om de inkoop te kunnen volgen en sturen, en dat is gelukt!’
VodafoneZiggo medewerkers maken gebruik van de Pimm® cadeaushop
Bij VodafoneZiggo was het inkopen van attenties voor medewerkers en klanten een ingewikkelde aangelegenheid. “Wilden we een cadeaukaart aan iemand geven, dan moest het worden ingekocht, daarna opgehaald en nog worden doorgefactureerd.”
KPN sluit medewerkers aan op Pimm® cadeaushop
KPN hecht veel waarde aan het geven van persoonlijke cadeaus aan werknemers en zakelijke relaties bij bijzondere gelegenheden als jubilea, geboortes en huwelijken. Maar wil je tienduizenden mensen op een persoonlijke manier fêteren, dan moet je dat natuurlijk wel op een efficiënte manier doen.
Persoonlijke cadeaus voor medewerkers CWZ via one-stop-shop
Het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis wil het interne cadeaubeleid aanscherpen door het geven van meer persoonlijke geschenken‍.