27
May
2021

Hoe vieren we successen op afstand? – 3 tips

Oké, we geven het toe: teamvieringen zijn lastiger uit te voeren in een virtuele omgeving. Je gaat natuurlijk liever naar het kroegje of restaurantje om de hoek bij jouw kantoor. Dat betekent niet dat je het vieren van successen moet schrappen. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven om successen ook online te vieren.

Maar allereerst geven we antwoord op de vraag:

Waarom vieren we successen?

Uit onderzoek blijkt dat werknemers, die tijdens hun werk erkenning en waardering krijgen, over het algemeen…

… een hogere productiviteit hebben

… langer bij de organisatie blijven werken

… hoger scoren op klanttevredenheid (happy employees = happy customers)

… zich minder snel ziekmelden

Hoe vieren we successen op afstand?

Wij geven jou 3 tips om samen met jouw collega’s successen te vieren op afstand.


Tip 1: Teamtraditie

Gedeelde ervaringen vormen de basis van een goede teambuilding. Een van de gemakkelijkste manieren om een groepsidentiteit te versterken is het starten van een teamritueel of -traditie waarbij wordt stilgestaan bij een doel of mijlpaal dat iemand bereikt.

Voorbeelden van online teamtradities:

- Digitale tastings

- Zappy Hours (Zoom Happy Hour)

- Online pubquizen

- Digitale work-outs of yogalessen

- Team bakdag

De activiteit zelf is niet zo belangrijk als de herhaling ervan. Deelnemen aan een groepstraditie helpt collega’s om zich opgenomen te voelen in het team. Daag bijvoorbeeld je collega´s elke ochtend uit voor een 5 minute work-out en zorg dat elke week een andere werknemer de training verzorgd.

Tip 2: Wacht niet tot je manager iets organiseert

Zie je een moment dat gevierd mag worden? Grijp zelf de kans om dit moment of deze persoon erkenning te geven. Wacht niet op je manager of leidinggevende om een viering te plannen.

Zij dragen, vooral in deze turbulente tijd, veel verantwoordelijkheid. Eén zorg minder voor jouw manager én een glimlach op het gezicht van jouw collega´s die in het zonnetje worden gezet. Wat wil je nog meer?

Tip 3: Verras je collega’s met een borrelpakket of cadeau

Wie houdt er niet van om een attentie te ontvangen? En de onverwachte cadeaus zijn het allerleukste! Verras jij jouw collega’s met een compleet borrelpakket op hun thuiswerkplek en vier samen de behaalde successen!

Successen vieren gaat niet om de activiteit, maar om het feit dat er de tijd wordt genomen om stil te staan bij het bereikte doel. Er zal een hoop positieve energie loskomen wat bijdraagt aan het behalen van de volgende successen. En dat betekent: een volgende succesviering!

Bonus tip: regel de attenties via één centraal inkoopplatform

We horen je al denken: “Wat een werk: een meeting plannen én attenties regelen voor al mijn collega’s thuis?” En dan beginnen we nog niet eens over de facturering- en declaratieprocessen en de tijd die hieraan verloren gaat.

Gelukkig biedt Pimm® een totaaloplossing, zodat cadeaus geven leuk blijft voor zowel de gever als ontvanger. Als je via de Pimm® cadeaushop attenties koopt, is het enige wat jij moet doen: de juiste attentie aanwijzen in de shop.

Enthousiast geworden?
Vraag een vrijblijvende demo aan dan kijken Chris of Shannon samen met jou of de oplossing van Pimm® jou kan helpen!

download hier →

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bedankt! Je inschrijving is gelukt.
Oeps! Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.
PIMM op bezoek bij:Multi Flora! 🌸
lees verder    →
Deze geefmomenten komen er aan!
Zie hier welke Geefmomenten op de planning staan!
lees verder    →
Ben jij dit jaar het haasje om een paasattentie voor jouw collega's te kiezen?
Doe hier je inspiratie op voor een feestelijk Pasen!
lees verder    →
Een goed attentiebeleid, waar moet je beginnen?
Myrthe, Customer Success Manager bij Pimm®, vertelt jou wat een attentiebeleid is en waarom deze zo belangrijk is voor jouw organisatie.
lees verder    →
Werkkostenregeling (WKR) 2024: Hoe gebruik je het?
Hoe werkt het en waar moet je rekening mee houden? Wij leggen het je kort en krachtig uit!
lees verder    →
Het aantal leveranciers verminderen in 3 stappen
in 3 stappen.
lees verder    →